Oferta

ZARZĄDZANIE BUDYNKAMI

Zarządzanie nieruchomościami to olbrzymia odpowiedzialność, a temu wyzwaniu może sprostać tylko firma, która posiada bogate doświadczenie, odpowiednie kompetencje oraz wiedzę, którą zdobywała przez lata. Sprawne administrowanie budynkiem zapewnia stały rozwój, dbanie o powierzoną nieruchomość oraz gwarantuje pewność, że budynek spoczywa we właściwych rękach, a to jest w końcu najważniejsze dla właściciela.

Z doświadczenia wiemy, że zarządzanie nieruchomościami to nie tylko dbanie o budynek, ale także praca z ludźmi, którzy go użytkują. Jest to element administracji, o którym wiele firm zapomina, a w końcu to dzięki nim nieruchomość może prawidło funkcjonować. Ten element administracji wymaga m. in. umiejętności prowadzenia rozmów, utrzymywania prawidłowych relacji z mieszkańcami, reagowania na ich zgłoszenia, a czasami też konieczne jest rozwiązywanie konfliktów oraz prowadzenie mediacji. Tego jednak nie można się nauczyć, ponieważ wymaga to indywidualnych zdolności interpersonalnych i tylko odpowiednio dobrane osoby, takie jak u nas, mogą to zagwarantować.

Zakres obowiązków:

  • stała opieka administracyjna nieruchomości,
  • stały kontakt i wymiana informacji pomiędzy Współwłaścicielami lub  członkami Wspólnoty i zarządcą przez e-mail, telefon;
  • pełna obsługa księgowa i sprawozdawczość (ewidencja kosztów i przychodów wspólnoty oraz prowadzenie analiz i dokumentacji księgowej dla właścicieli lokali , sporządzanie planów gospodarczych i kontrola ich realizacji, rozliczanie podatku dochodowego od osób prawnych oraz sporządzanie deklaracji podatkowych CIT, sporządzanie sprawozdań do GUS i U.S.),
  • rozliczanie świadczeń i kosztów zarządu,
  • prowadzenie rachunków bankowych wspólnoty, dbanie o finanse,
  • prowadzenie dokumentacji technicznej budynku oraz książki obiektu budowlanego, wykonywanie przeglądów okresowych budynku zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • zastępstwo inwestycyjne w zakresie inwestycji remontowych Wspólnoty Mieszkaniowej
  • odczyty wodomierzy i ciepłomierzy,
  • spisywanie umów z dostawcami usług, kontrola wykonywania tych umów, organizowanie przetargów na usługi,
  • gotowość Pogotowia Awaryjnego do wyjazdu w razie wystąpienia awarii,
  • organizowanie i obsługa zebrania absolutoryjnego wspólnoty (w tym koszty materiałów i znaczków pocztowych ), udostępnienie sali na zebranie,
  • ewidencja obciążeń i wpłat należności dotyczących indywidualnych użytkowników lokali,
  • windykacja należności, w tym również sądowa (opłaty sądowe i komornicze ponosi wspólnota)    obsługa prawna wspólnoty,
  • działanie w celu powiększenia pożytków Wspólnoty, szczególnie z tytułu wynajmowania części nieruchomości wspólnej i reklam,
  • wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń dla właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub dla innych celów,
  • obsługa wspólnoty w zakresie ubezpieczenia od szkód losowych i o.c. (proces zgłaszania i likwidacji szkód),
  • pełna obsługa w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi (składanie deklaracji i odprowadzanie opłat).Krajowy Rejestr Długów Bezpieczne Zarządzanie